Herenigt - Reisverslag uit Njinikom, Kameroen van Amber Rombout - WaarBenJij.nu Herenigt - Reisverslag uit Njinikom, Kameroen van Amber Rombout - WaarBenJij.nu

Herenigt

Blijf op de hoogte en volg Amber

08 April 2014 | Kameroen, Njinikom

5 april (dag 9)
Gister avond hebben Anouk, Naomi en ik met z’n 3e tot half 2 in de kamer gezeten, omdat ze de nieuwe deur erin hebben gezet, de mannen die de deuren erin zette hebben bijna al onze koekjes opgegeten. We gaven ze ook nog drop, dat vonden ze blijkbaar zo lekker dat ze heel de zak meenamen!! Vandaag zijn ook de meiden uit bafut gekomen! Het is fijn om weer herenigd te zijn! Jammer dat ze het daar niet zo naar hun zin hadden, maar daarom is het voor hun nog fijner om hier te zijn. We hebben met z’n alle een rondje gelopen over het terrein van het ziekenhuis en de rest van de dag gewoon heel erg veel bijgepraat.

6 april (dag 10)
We zijn vanochtend om half 9 naar de kerk geweest met Jeniffer, een Amerikaanse arts. Het was heel indrukwekkend, vooral omdat de dominee, in een volle zaal vertelde hoe erg hij het vond dat er ingebroken was en dat hij en alle andere mensen uit Njinikom voor ons klaar staan! Ik had wel verwacht dat ze in de kerk heel veel zouden dansen en zingen, dit viel nog best wel mee. We zijn ook naar de markt geweest en hebben nog wat inkopen gedaan. Toen we terugliepen kwam er een groep mannen aanlopen die een soort van opstand hielden. Ik schrok er in eerste instantie wel van, maar daarna vond ik ’t wel grappig. Er liep een man voor die helemaal verkleed was en iets over zijn hoofd droeg. Hij was gek aan het dansen en aan het gillen. We zijn vandaag allemaal vroeg gaan slapen want we moesten de volgende dag weer vroeg op voor een afspraak met sister Olive, en de eerste dag stage!

7 april (dag 11)
Vandaag was het zo ver! Eindelijk stage. Ik loop als enige stage in het weeshuis, en als het kan ga ik over 2 weken naar de kleuterklas op de school. Ik begon rond half 9, omdat er nog een aantal afspraken gemaakt moesten worden. Toen ik aankwam moest ik eerst gewoon wat met de kindjes spelen en wachten tot ze eten kregen! Het is best lastig om te communiceren, omdat de meeste hier ‘local engels’ praten. Dat is gaat heel snel en er zitten een aantal woorden bij die niet Engels zijn, daarom kan ik ze vaak niet volgen, en aangezien ik de enige ben die in het weeshuis stage loopt, is het best moeilijk om te communiceren. De kinderen zijn hartstikke lief en de verzorgster is ook hartstikke aardig. Vandaag hebben we onze eerste muis gezien… in huis…. Iedereen stond op de bank, stoelen en op de tafels. De bewaker die iedere avond voor ons huis staat, heeft mee gezocht maar we konden hem niet vinden… eerst dachten we dat het door de Lariam kwam, omdat alleen meiden die lariam slikken hem hadden gezien, maar toen zag de bewaker hem ook.. niemand heeft hem uiteindelijk gevonden….




8 april (dag 12)
De tweede dag stage alweer vandaag! Het was echt super! Ik heb lekker met de kindjes geknuffeld en met de grote gevoetbald! Er is niet zo veel te doen, alleen de kinderen vermaken! Ik liet een foto zien van mijn ouders en dat vonden ze helemaal geweldig! Ze willen heel de tijd op de foto, en de kleintjes willen heel de tijd bij mij op schoot zitten. Ik heb een schort gekregen, omdat de kinderen op zich nog best vies zijn. Ze worden 1x per dag verschoond en als ze echt vies zijn 2x. ook worden ze 1x per dag gewassen. we hebben vanmiddag te horen gekregen dat er tot morgen ochtend 5 uur geen water is... dus we kunnen niet douchen :(

xxxxxxxxxxxxxx

  • 08 April 2014 - 20:39

    Monique:

    Noe weer leuk hoor die verslagen. Ook fijn om je te spreken met Skype, jammer dat de verbinding slecht was maar morgen beter. Fijne avond nog en groeten aan de rest van de dames, xxxxxx

  • 09 April 2014 - 09:44

    Raymond:

    Amber, dit moet toch allemaal een geweldige ervaring zijn. Ik vind dat je het erg goed doet. Ik ben erg trots op je. Alle mensen die ik spreek en vertel wat je aan het doen bent vinden het heel stoer. Zorg goed voor je zelf en voor je spullen maar geniet vooral van alle speciale momenten in de resterende weken.
    XXX Raymond

  • 09 April 2014 - 10:56

    Marjan Berden:

    Heel goed jouw verhalen te lezen. Goed om te lezen dat je het naar je zin heb. Goreten marjan Berden. We kennen elkaar niet echt, maar je begrijpt de verbondenheid. Iedere keer waan ik me weer in Kameroen. Bedankt.

  • 09 April 2014 - 12:40

    Eef Bruijne:

    Hoi Amber, mooi om je verhalen te lezen. Een geweldige ervaring om mee te maken. De weken zullen voorbij vliegen. Geniet er van. Groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 9681

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 06 Juni 2014

Njinikom 2014

Landen bezocht: