4 april (dag 8) – met een schrik wakker… - Reisverslag uit Njinikom, Kameroen van Amber Rombout - WaarBenJij.nu 4 april (dag 8) – met een schrik wakker… - Reisverslag uit Njinikom, Kameroen van Amber Rombout - WaarBenJij.nu

4 april (dag 8) – met een schrik wakker…

Door: amber

Blijf op de hoogte en volg Amber

04 April 2014 | Kameroen, Njinikom


Vannacht is er ingebroken bij ons in huis… ik werd vannacht rond half 2 wakker, toen hoorde ik een aantal geluiden, maar ik wist niet wat het was… na een aantal minuten had ik wel het gevoel dat er ingebroken werd, maar ik durfde op dat moment niets te doen… ik was de enige die wakker was en lig het dichtst bij de woonkamer dus durfde me niet te bewegen... ik was zo bang dat die mannen die binnen waren me wat aan wilde doen.. toen ze weg waren heb ik op mijn klokje gekeken en zag toen dat het kwart voor 2 ’s nachts was, maar durfde nog steeds niets te doen.. ik ben uiteindelijk wel weer in slaap gevallen. Toen ik wakker werd besefte ik niet meteen wat er was gebeurd maar hoorde Naomi zeggen; waarom zijn de gordijnen nog open en waarom staat het raam nog open?? Toen kreeg ik meteen een flashback en vertelde dat ik iets had gehoord in de nacht.. Naomi sprong uit bed en rende naar de deur die helemaal was opengebroken.. ik hoorde het en ging ook meteen uit bed.. nog geen 2 minuten later was iedereen in paniek en probeerde iedereen allemaal mensen te bellen. We zijn meteen naar Macdonald gegaan om het te vertellen en nog geen 10 minuten later stond heel ons huis vol met zusters, bewakers en andere mensen van het ziekenhuis. De politie was er ook al snel bij en hebben alles onderzocht. Er zijn een aantal dingen gestolen zoals; 150 euro in kameroens geld, een oude Nokia, een ipod en 4 paar Birkenstocks. We zijn allemaal zo erg geschrokken van alles dat het even duurde voordat iedereen weer rustig was. Rond half 12 waren Michel en mr. Jude gekomen om ons te steunen. Ik ben heel blij met alle lieve mensen hier.. iedereen leeft met ons mee en wil ons heel graag helpen. We hebben dus ook heel veel nieuwe mensen ontmoet waar we heel erg veel aan hebben. We hebben ook te horen gekregen dat de 3 meiden van gezondheidszorg morgen ochtend vroeg hier naartoe komen, dat was ook een hele opluchting! In de middag hebben we allemaal lekker rustig gezeten en een spelletje gedaan.. er zijn ook 2 meiden uit Nijmegen die hier ook de komende 3 maanden zitten, dus dat is ook weer gezellig. We hebben gezellig met z’n 7e avond gegeten en heb net ook geskyped met mijn ouders, zus, Manon en ook nog even met mn lieve vriendinnetje Esra! Vanavond hoop ik beter te slapen met onze beveiliger en de stalen deur die er nog in gezet moet worden..
Liefs amber!

  • 04 April 2014 - 23:34

    Monique:

    Je bent een kanjer zoals je alles hebt opgelost. Gelukkig met je kunnen praten via Skype en dat het allemaal gelukkig meevalt en je een heleboel lieve mensen om je heen hebt. Geeft mij rust en vertrouwen dat je de komende weken gelukkig met meer rust en veiligheid om je heen de stage kan lopen. De stage die je zo graag wilde gaan doen! Nog 9 weken en geniet ervan want voor je het weet ben je weer thuis. Wens je nog veel geluk etc toe en go for iT!!!! Liefs Monique ( mam)

  • 08 April 2014 - 14:24

    Lya Rombout:

    Hoi Amber Wat gaaf van jou om dit te doen hoorde het van je vader en hij gaf mij jouw adres om een berichtje te sturen. ik kijk iedere keer op mijn tablet en heb ook al de foto's bekeken.Dat moet voor jou toch wel een angstig avontuur zijn geweest met die inbraak vlak na je aankomst.Maar ik vind het wel cool allemaal en echt iets voor jou.Ik heb ook een stukje uit de krant over jou dat had mijn vriendin voor mij bewaard.Ik heb het ook tegen Jan gezegd die vond het ook zo leuk. Nou maak er nog maar een paar leuke weken van en geniet maar. Ik zal je blijven volgen op je blog. Groetjes en veel liefs van tante Lya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 9697

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 06 Juni 2014

Njinikom 2014

Landen bezocht: